Конспект  заняття для дітей старшої групи

на тему:

 

«Свійські тварини»

Мета: формувати уявлення дітей про свійських тварин, про їхній зовнішній вигляд, характер харчування; вправляти дітей у назвах свійських тварин та їхніх дитинчат; вчити дітей встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; закріпити узагальнювальні поняття; розвивати артикуляційний апарат, фонематичний слух; формувати навички зв’язного мовлення; закріпити в активному словнику дітей назви свійських тварин: кінь, корова, коза, свиня, кролик, курка, гуска,собака, кіт, півень; розвивати допитливість, бажання спостерігати за тваринами; виховувати турботливе ставлення до тварин.

Матеріали: предметні картки з теми «Свійські тварини» із зображенням свійських тварин та їхніх дитинчат, описова схема «Свійські тварини», запис голосів свійських тварин і домашньої птиці.

Хід заняття

I. Організаційний момент

Лунають голоси свійських тварин і домашньої птиці в аудіо запису.

-         Діти, де ми можемо почути ці звуки?

-         Хто живе на фермі?

-         Як ми можемо назвати цих тварин?

-         Чим відрізняються свійські тварини від диких?

-         Отже, сьогодні ми з вами вирушимо на екскурсію на ферму.

II. Основна частина

-         Щоб потрапити на ферму, потрібно відгадати, які тварини там живуть. Я буду загадувати загадки, а ви уважно слухайте та називайте правильні відповіді.

1.     Д/гра «Відгадай загадку»

Здавна людям помагає,

Довгий хвіст і гриву має,

Любить сіно пожувати,

«І-го-го» - ірже завзято,

 Бо не відає про лінь,

Як працює в полі…(кінь)

 

Хто пасеться на лужочку,

Товстобокий, наче бочка?

Любить сіном ласувати,

Молочко дає малятам.

-         Будьте, му-му-му, здорові

І подякуйте…(корові)

В неї замість носа – рило,

Весь город ним перерила.

Хрюкає вона: «Хрю-хрю,

Дуже їсти я люблю!»

У багнюці спить щодня

Ця замурзана…(свиня)

 

«Ко-ко-ко» - лунає зранку,

Принесе нам до сніданку

Пташка золоте яйце –

І корисне, і смачне.

Що ж оце за чубатурка?

Це ряба матуся…(курка)

 

У дворі не ловить гав,

Каже грізно: «Гав-гав-гав!»

Пильно дім охороняє,

Кицю Мурку захищає,

Бачить з буди двір увесь…

Хто це, дітки? Звісно, …(пес)

 

-         Які ще тварини можуть жити на фермі?

(Виставляю на дошці зображення тварин)

-         Молодці, діти! Ви відгадали всі загадки і ми потрапили на ферму.

(Виставляю на дошці ілюстрацію із зображенням ферми)

-         Діти, уважно розгляньте ілюстрацію, які тварини на ній зображені. Пограємо з вами у гру.

 

2.     Д/гра «На подвір’ї»

-         Назвіть тварин, які дають нам молоко.

-         Назвіть, у кого є пір’я.

-         Які тварини мають роги?

-         Хто приносить нам яйця?

-         Хто харчується лише травою?

-         Які тварини плавають у воді?

-         У яких тварин гладенька та коротка шерсть?

-         Молодці, малята. Ви добре виконали це завдання.

-         Тварини, до яких ми завітали, приготували вам цікаві завдання. Першою хоче загадати вам завдання курочка ряба. Вона просить вас назвати дитинчат усіх тварин що живуть на фермі.

3.     Д/гра «Назви дитинча»

-         У собачки…цуценя.

-         У кішки…кошеня.

-         У корови…теля.

-         У свині…порося.

-         У кози…козеня.

-         У коня...лоша.

-         У кролика…кроленя.

-         У курки…курча.

-         У гуски…гусеня.

-         Молодці, успішно виконали завдання від курочки рябої.

-         Ви вже трішки стомились, відпочинемо і проведемо фізкультхвилинку.

-          

Фізкультхвилинка

Руки в сторони та вгору –

На носочки піднялись.

Підніми голівку вгору –

Й на долоньки подивись.

Присідати ми почнемо,

Добре ноги розімнемо.

Раз – присіли, руки прямо.

Встали – знову все так само.

Повертаємося вправно,

Все виконуємо гарно.

Вліво-вправо повернулись

І сусіду усміхнулись.

 

-         Малята, доки ми з вами відпочивали, на фермі сталася біда. Сюди завітали дикі тварини. Вони всі заплуталися і не знають хто має залишиться на фермі, а хто має піти до лісу. Допоможемо їм?

4.     Робота зі схемою

(В центрі дошки знаходиться ілюстрація ферми, а навколо зображення диких та свійських тварин. Діти виходять до дошки називають тварин, що мають залишитись на фермі та з’єднують зображення з ілюстрацією).

Зразок: Корова це свійська тварина. Вона живе на фермі.

(Діти відповідають за зразком).

-         Молодці, ви назвали правильно всіх тварин.

-         Пропоную вам пограти в ще одну цікаву гру з ось цим кроликом.

5.     Д/гра «Додай своє слово»

(Вихователь дає дитині іграшку кролика і каже: «Це кролик». Потім діти передають іграшку одне одному по черзі , кожна дитина повторює те, що сказав її сусід, і додає до його фрази ще якусь характеристику (ознаку, повадки, чим харчується, яку корить приносить), згідно зі змістом. Таким чином складається описова розповідь).

Зразок розповіді: Ось - кролик. Це свійська тварина, довговуха, куцохвоста, пухнаста, маленька, прудка, яка стрибає, любить моркву та капусту, дає людям шерсть і м'ясо.

-         Молодці, малята, ви багато знаєте про тварин.

-         Діти, ми сьогодні розмовляли про свійських тварин, про їхнє життя на фермі, а зараз давайте назвемо чим же корисні для людей свійські тварини.

6.     Д/гра «Хто яку приносить користь»

-         Чим корисна для людини корова? (Коза, кінь, курочка, свиня, собака, кіт…)

-         Молодці! Всі свійські тварини потрібні людям, без них люди не зможуть прожити.

-         Кінь, собака, кіт, корови,

Кози, вівці – всі готові

З нами поруч в дружбі жити

І на радість нам служити.

III. Підсумок заняття

-         Ось ми і побували на фермі.

-         Що вам найбільше сподобалось на занятті?

-         Що нового ви дізналися?

 

-         Свійських тварин потрібно берегти і піклуватися про них.

Заняття з музичного виховання 

Виготовляємо новорічні іграшки з солоного тіста

Умілі рученята

Конспект заняття з аплікації «Птахи на гілках» ( середня група)

Цілі:

-навчити дітей складати аплікацію у вигляді птаха;

 

-закріпити уявлення про їх назві, особливості будови, форми тіла, крил, хвоста, відмінні риси різних видів птахів;

-виховувати любов та дбайливе ставлення до птахів;

-закріпити вміння обережного користування клеєм;

-розвивати дрібну моторику пальців, вміння слухати і чути спів птахів;

-розвивати спостережливість, увагу;

-вправляти у правильному звуковимові; виробляти реакцію на словесний сигнал.

Обладнання: кольоровий картон; засушене листя дерев; клееночки, пензлики, клей, серветки. Зображення птахів: синиця, горобець, дятел, ластівка; зображення дерева. Аудіозапис з співом птахів. Іграшкове кермо.

Хід заняття:

-Ми вирушаємо в подорож на лісову галявину. Поїдемо ми на автомобілі. Як він сигналить? (Вхід дітей в групову кімнату, в якій заздалегідь прикріплені зображення птахів)

-Послухайте, хлопці, хто це так гарно співає? (Птахи)

 

-А де вони сховалися? Давайте їх знайдемо і подивимося, що за птаха до нас прилетіли. Це – сорока. Ще її називають сорока – білобока, тому що у неї білого кольору боки. Це – горобчик. Спритний стрибунець. Як він цвірінькає? Чик — чирик!

-А це що за птиця? В червоній шапочці, по дереву своїм гострим дзьобом стук – постук. Дятел.

-А це синичка – у неї жовтенький животик. Всі ці птахи живуть поруч з нами і взимку і влітку.

— А ось ця пташка прилетіла до нас з півдня. Це – ластівка. Вона дуже швидко літає, ловить мошок, комарів та інших шкідливих комах.

-Погляньте, хлопці, що за незвичайна пташка? Звідки вона тут взялася? Здається, я знаю цю пташку зробили діти з іншого дитячого саду і послали її на світ подивитися. Правда красива?

-Так!

— А хочете, я навчу вас робити таких красивих птахів. І коли ви їх зробите, ми відпустимо їх злітати в інші дитячі садки в гості до дітей.

-Давайте спочатку розберемо, з чого складатиметься пташка. Я буду показувати, а ви називати частини.

— Голова.

-Яка плавно переходить у тулуб.

 

— Крильце. (навіщо потрібно крильце?)

-Хвостик. (навіщо потрібен хвостик?)

-Око. (навіщо потрібен око?)

-Дзьобик. (навіщо потрібен дзьобик?)

— А зараз покажіть тихенько, як літають пташки (ви вивчали рухи на заняттях музики). Політали пташки. політали і за столи тихенько сіли, щоб не шуміти на лісовій галявині.

-Подивіться, що лежить перед вами на столі.

1. Гілочка, зображена на листочку.

2. Тулуб вашої майбутньої пташки.

3. Крильце.

4. Хвостик.

 

5. Круглий маленький око.

— Перше, що ми робимо, кладемо перед собою гілочку. Потім намазуємо клеєм тулуб і «садимо» пташку на гілочку. Голова у пташки вгорі, а хвостик буде внизу. Приклеюємо крильце і приклеюємо хвостик. Потім приклеюємо очко, і дзьобик.

-Пташки наші готові, давайте посадимо їх на загальне дерево, і вони співатимуть для нас дзвінкі пісні.

-Ой, як голосно распелись птиці, чого вони хочуть? Я, здається, знаю. Вони пропонують нам зіграти в гру «Горобчики і автомобіль».(гра)

— Що ви навчилися робити на лісовій галявині?

— Вам сподобалося наше подорож?

-Нам пора повертатися додому: помахайте птахам до побачення і сідаємо в автомобільчик.

Нетрадиційні техніки малювання

 

 Майстер -клас з малювання пальчиками та долонями

 

Матеріали:

- розети з фарбою;
- папір;- вологі серветки.

Спосіб виконання:

Малювати можна не лише пальцями, а й усією долонею, кулачком, ребром долоні. Умочити в фарбу і віддруковувати на папері. Особливу увагу слід звертати на рух руки і правильне положення «робочого пальця». Щоб отримати відбиток «крапка» палець піднести вертикально над аркушем, а якщо торкнутися всією фалангою, то матимемо «овал». Щоб отримати різнокольорове зображення, на один палець можна наносити 2 – 3 фарби.

Рекомендації з використання:

За допомогою різних форм відбитків можна створити цікаві роботи з декоративного малювання. Цю техніку можна використати під час малювання:

- дощу, снігу;

- квітів, дерев;

- птахів, риб, тварин;

- кетягів калини,винограду тощо.

Майстер - клас з малювання " Тампонування"

Тампонування

 

Матеріали:

- тампони, зроблені з поролону, або зім’ятий шматочок паперу;

- гуаш;

- папір.

Спосіб виконання:

Поролон або зім’ятий папір змочуємо у фарбі і наносимо відбитки на папір. Під час малювання тампоном не треба змочувати його водою. Фарба, яку набираємо на тампон, має бути дуже рідка.

Перед малюванням слід зробити кілька пробних відбитків на додатковому аркуші паперу для отримання «пухкого» сліду.

Рекомендації з використання:

Цю техніку можна застосовувати, малюючи:

- крони дерев;

- річку, небо, траву, сніг;

- пухнастих тварин.

Відкрите заняття

Виховна година до дня Святого Миколая

Мета: розкрити образ великої людини – Святого Миколая, який увійшов у народну свідомість як заступник, чудотворець, помічник, ознайомити зі святом Святого Миколая; сприяти розвитку мотивації до добрих вчинків, виховувати віру в силу добра; вчити бути слухняними і добрими.

Обладнання: ікона Святого Миколая, український рушник, музичний супровід, комп’ютерне забезпечення,

Хід :

І. Організація дітей.

Сьогодні ми зібралися разом на годину спілкування. В гостях у нас маленькі наші друзі--дошкільнята. Отож, приготуйтесь будь ласка , уважно слухати і, при потребі, допомагати мені.

ІІ. Вступна бесіда.

Сніг на полях

Лід на річках.

Метелиця гуляє.

Коли це буває?

В народному календарі зима сама багата пора року на свята. Кожне свято по- своєму цікаве та веселе і про кожне свято можна говорити дуже багато. Але сьогодні ми зупинимося на одному і ви напевне здогадалися на якому саме.

 

1.Ми зібралися в садочку

В нашім гарнім, добрім колі,

В нашій радісній родині,

Бо велике свято нині.

2.Як настане тиха нічка,

Як почорніє ліс та гай,

Тоді із неба тихо сходить

Наш добренький Миколай

3.Морозна нічка візерунки

На вікнах старанно пряде.

Йде Миколай, несе дарунки,

І в кожну хату він зайде.

4.Прийде він тихенько в хату,

Усмішкою всіх привітає,

І найкращі подарунки

Під подушку він сховає.

5.Він ходить від хати до хати,

Питається в мами й тата,

Чи є в них чемна дитина —

Дівчатко мале чи хлопчина.

І для кожного має в торбинці

Найкращі у світі гостинці.

ІІІ. Повідомлення теми та мети.

Сьогодні ми дізнаємося, чому всі християни так шанобливо ставляться до Святого Миколая, чому його називають заступником, чудотворцем і помічником, , будемо вчитися брати з нього приклад.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

6.Жив колись давно на світі

Десь у Азії юнак,

Роздавав дарунки дітям

Той багатий одинак.

7.Бідним дітям у потребі

Дарувати він любив,

Аж Господь Вседобрий в небі

Миколая полюбив

8.Став єпископом всезнаним

Миколай і чемно жив.

Особливої пошани

Він у Бога заслужив.

9.Запитав Господь: «Що хочеш

За свої заслуги ти?»

Хочу, Господи, я хочу

Раз на рік на Землю йти.

10.Завітати в кожну хату,

Всіх вітати знов і знов,

Чемним дітям роздавати

Подарунки за любов.

11.І отак щоразу, діти,

Вам щороку Бог дає:

Миколай мандрує світом –

Подарунки роздає.

Народився Святий Миколай у місті Патар, що в Південній Італії, (1729 років тому). Батьки його — Теофан і Нона Нічого не бракувало малому Миколі – ні одежі, ні їжі. Та він був сирота, мама вмерла рано, за нею і тато. Хлопчик ріс під опікою чужих людей. Він часто виходив на вулицю погратися з дітьми. Це були діти небагатих батьків. Микола їх жалів, але не знав, як допомогти.

Був у Миколи старий учитель. Одного разу вони читали Святе Письмо: «Коли ти робиш добро, нехай твоя правиця не знає, що робить лівиця…»

- Як це розуміти? – запитав в учителя замислений Микола.

- Коли ти робиш добро іншому, то не треба про це голосно всім розказувати. Краще не хвалитися своїми добрими вчинками.

Стояла глибока осінь. Миколка знав, що багато дітей у їхній околиці живуть бідно, у голоді і холоді. А Особливо родина старого Олександра. Увечері Миколка тихо, щоб ніхто не бачив , Набрав у торбину борошна, налив пляшечку олії, набрав повні кишені яблук, відшукав у своїй скринці пару нових шкарпеток, нові постолики. Коли в домі всі поснули, він тихенько пробрався до Олександрової хатини, поклав там торбину й чкурнув додому.

Вранці старий Олександр не міг натішитися щедрими дарунками. Але хто це міг зробити? Кому подякувати? З того часу Миколка часто робив такі дарунки бідним сусідам. Люди молили Бога за невідомого, який їм допомагає. Та ніхто не здогадувався, що то був Микола

Минули роки. Микола вивчився, став священиком. Усе своє добро роздав бідним людям і служив їм, як тільки міг. За це Господь дав йому силу творити добро ще більше. Коли ж Микола помер, його причислили до святих.

Чудотворець завжди пам’ятав 5 діл милосердя для тіла. І ви діти повинні їх знати.

1. Голодного нагодувати

2. Спраглого напоїти

3. Нагого зодягнути

4. Подорожнього в дім прийняти

5. Недужому послужити

До святого з різними проханнями звертаються як діти, так і дорослі. Він і зараз допомагає бідним, знедоленим, подорожнім, береже від стихійних лих на морі, застерігає від небезпеки. Звернемось зараз і ми.

12. О Боже мій милий!

Пошли мені розум!

Щоб добре робила і коїть не вміла

Ніякого зла!

13. Пошли нам, Боже,

Маленьким дітям,

Щастя, здоров'я

На довгі літа.

14. Щоб нам світила

Зіронька долі,

Щоб ми не знали

Лиха ніколи.

15. Щоб виростали

Розумні і сильні,

Душею чисті

І серцем вільні.

16. Святий владико Миколаю,

Тебе я прошу і благаю —

Ти нашим родичам дай силу,

Щоб виховувати нас могли

І до тієї втіхи щоб дожили,

Що підросли їх діточки!

17. А українському народу

Ти добру долю принеси.

Усяке зло в лиху недолю

Ти від народу відверни.

18. А нам в здоров'ї дай зростати,

Завзяття й силу нам подай,

Щоб ми з руїн могли підняти

Й звеселити рідний край!

19. Благослови, добрий Боже,

Нашу землю пребагату,

Кожну сонячну оселю,

Кожну нашу рідну хату.

Всі разом

Молитва до святого Миколая

 

Святий Отче Миколаю,

Серденько тобі вручаю,

Наповни його украй,

Під опіку Богу дай.

Щоб я мужнім виростав(ла),

Зло добром перемагав(ла),

Добре вчився(лась), щедрим був(ла)

І про Бога не забув(ла)!

Святий Миколай знає про дітей усе. Упродовж року він стежить за їхніми вчинками. Якщо діти гарно вчаться, слухають батьків, не ображають менших, чемні зі старшими, Миколай дарує їм найкращі подарунки. Коли ж діти неслухняні, він дарує різку їм, щоб знали, як поводитися. Але Святий Миколай усе-таки вибачає дітям провини. Він дає їм змогу виправитися і навчає, як це зробити. святий завжди на боці менших, скривджених, беззахисних. Він не тільки обдаровує гостинцями, допомагає в біді, але й навчає , як бути добрим, чемним і розумним.

V.Практична робота

Сьогодні ми теж зробимо подарунок Святому Миколаю

 

- Якщо ти знаєш, що треба бути чемним, вихованим, ввічливим, встань.

- Якщо ти стараєшся бути щедрим, надаєш допомогу іншим, охоче ділишся з товаришем чим-небудь своїм,сплесни в долоні.

- Якщо ти намагаєшся бути чесним, правдивим, тупни ногою.

- Якщо ти знаєш, що до людей потрібно ставитися доброзичливо, сплесни в долоні над головою.

- Якщо ти вважаєш, що кожен повинен піклуватися про інших, любити ближнього, простягни руки сусіду.

- Посміхніться один одному. Ми всі разом можемо дарувати людям добро.

VІ. Підбиття підсумків уроку.

- Що нового ви дізналися сьогодні про Святого Миколая ?

- Чи можемо ми брати з нього приклад? У чому?

- Як ми повинні брати приклад зі Святого Миколая?

(Бути добрими, милосердними, чуйними, вчитися прощати та допомагати усім, кому потрібна наша допомога )